När man funderar och faktiskt gillar läget

Jag tog mig en funderare och insåg att jag faktiskt gillar bloggen som den är. Jag har försökt ändra koncept många gånger men hur jag än försöker är det alltid så här det blir till slut - personlig men inte för privat. Jag namnger sällan mina nära och kära av den enkla anledningen att namnet ändå inte säger så mycket om personen. Jag visar heller inga ansiktsbilder av min dotter av den enkla anledningen att jag 1) huvudsakligen inte är någon föräldrabloggerska och 2) faktiskt inte är bekväm med outandet. Däremot beskriver jag gärna min vardag med mini efter som hon är den största delen av mitt liv.

Jag kommer att fortsätta pussla med tiden för att kunna skriva om det som får hjärtat att sjunga. Tidsbristen är slående och många inlägg påbörjas under morgonen och avslutas under sen kväll. Men det gör faktiskt ingenting. Att lägga planering åt sidan ger tid för eftertänksamhet och man hinner hitta nya sidor hos sig själv varje dag. Men det händer givetvis att jag längtar efter sånt som brukade vara en stor del av mig. Konsten. Ja, ibland saknar jag till och med melankolin. Men jag börjar förstå att var sak har sin tid. Och att det faktiskt inte är något fel i det.

Om 4 veckor är den tuffaste tiden i mitt liv över. Jag har fött barn och studerat. Jag står med ryggen rak med endast ett stort leende över till dem som tvivlade. På mig. Jag har en tenta kvar att piska. Sen, hoppas vi att tiden räcker till. För resten livet. Godkväll.

Kommentarer
Postat av: Uh-huh-me.com ~Nettan

Jag gillar din blogg som den är. Den känns äkta och olik andra, på ett väldigt bra sätt!

2011-05-05 @ 21:38:12
URL: http://uh-huh-me.com/
Postat av: Fotograf MissJeni

Gud vad härligt att du bara har en tenta kvar. Vad snabbt tiden har gått! klart du klarar studier och barn! Du är en klippa!

2011-05-05 @ 21:40:20
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: agnes parbratt

du är så himla stark! man känner verkligen styrkan och din kärlek genom dina inlägg och foton :))

ha det bra! kram

2011-05-05 @ 22:12:27
URL: http://jagagnescecilia.blogg.se/
Postat av: Malin

Kram fina du!

2011-05-06 @ 12:01:54
URL: http://malinan.blogg.se/
Postat av: Therese

Hej!



Jag har följt din blogg ett tag och gillar den väldigt mycket. Inte behöver du ändra på något, tycker den är toppen som den är.



Och grattis till lilltjejen och pluggandet, starkt gjort av dig! :) Ha en fin lördag. <3

2011-05-07 @ 07:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0