När allt är som poesi


Jag tog en bloggpaus. För att återfinna inspiration till orden som är som bortblåsta nu gick jag tillbaka ett år i bloggarkivet. Jag läste utkast efter utkast från tvåtusentios maj. Jag gjorde ungefär vad jag gör nu. Tentapluggade halvhjärtat och njöt av vårsommaren. Enda skillnaden var att jag hade tid att trolla med orden och förlora mig i konsten.
Hur magnifikt det än låter så var jag inte särskilt lycklig då. Jag hade allt. Men jag var kaoset personifierat. Därför känns det rätt fantastiskt att året senare sitta tillbakalutad efter att ha ägnat en förmiddag åt den här vårterminens tenta, lekt med mini samtidigt och ändå lyckats bocka av fråga ett.

Ps. Jag tänker att det finns mer tid för glamouröst bloggande när tentan är färdigskriven och jag går på en välförtjänt föräldraledighet. Ja, på heltid.

Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

Du är ju stålkvinnan personifierad :)

2011-05-11 @ 15:13:56
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0