Hjärta

Somliga har varit vakna från 05.47 med endast några få vilopauser på föräldraarmen i max 5 minuter. Humöret är därefter. Hörde jag tillväxtsprång?

Idag har jag undrat exakt hur många gånger det är möjligt att kväva ett flin. När någon efter sävliga meningar varvat med alldeles för långa konstpauser utbrister i psalmsång är det svårt att inte skratta och undra vad det är som händer. Jo, vi har varit på dopsamtal och träffat prästen.

Dagen har därefter gått åt funderingar och kalasplanering. Vid något tillfälle tyckte jag att den här var en av mina sämre ideer och började fundera på hur man på bästa sätt undviker offentlig presentöppning. Jag vet inte ens om det här hade inträffat om inte släktens största och stabilaste skepp en gång (kärleksfullt) kallade mig för hedning.

Always look on the bright side of life.
Familjeträffar är mysigt. Femtio gäster är bjudna och vi har en vecka på oss att styra upp kalasandet. Vid sidan av det här har den här torsdagen egentligen varit en vanlig dag. Jag har hittat en smilegrop hos mini, lekt på golvet, städat och druckit kaffe med världens bästa hjärtemoster.

Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

Vad mysigt med dop och kalasandet. Även om det är mycket planering så kommer det bli en härlig dag för er :)

2011-03-24 @ 22:07:20
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Jag håller också på med dopplaneringen, eller snarare att få ut inbjudningarna! Lillan här ska döpas i maj först. Hojta gärna till om du kommer på ett sätt att undvika offetlig presentöppning, är inte heller så sugen på det :)



kram från mig med en hand och lillan i den andra :)

2011-03-25 @ 15:11:27
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Katarina

Ska hon döpas till Mini eller är det bara en "synonym" här i bloggen? :)

2011-03-25 @ 17:45:21
URL: http://akatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0