I wonder who is like this one


Idag uppskattar jag det fina i livet. Som en promenad med en nära vän, solstrålar som lyser igenom tunga moln, ett litet barn som ler stort mot en, musik som påminner om något och att hinna med en kopp kaffe i soffan.

Det råder melodifesivalhybris från köksradion. Jag förstod faktiskt aldrig charmen med Saade. Han är alldeles för mainstream för min smak. Men jag har slutat försöka få människor att förstå. Om de inte själva ber om en handräckning. Samtidigt på tvn visas katastrofbilderna från Japan. Jag som tror på ödet undrar tyst hur det kan finnas en mening med sånt där.

Det kanske är just därför det känns dags att uppskatta det fina i livet lite extra. Med de orden i minnet ska jag börja planera kommande vecka innehållandes två dagar i Göteborg, en fika med tjejerna och många fina vardagliga stunder med min familj.

Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

Jag tror också på ödet, ibland ifrågasätter man händelser som den i Japan. Men jag står fast vid att allt har en mening. Hur tragiskt det än är.

2011-03-13 @ 17:22:47
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0