Värmechock och bra förändringar

Årets varmaste dag och jag har varit nära hallucinationer och fullständiga bryt. Jag såg en dåre på joggingtur och undrade i mitt stilla sinne vad han hade för fel. Själv höll jag ju på att smälta bort i bilen med air condition i full gång? I nästa stund kändes livet rätt vackert när jag satt vid vattnet och kände sköna vindar med några av de fina tjejerna. 

Därefter försökte jag få mini att förstå hur fantastiskt det är att somna in utan kroppsvärme en dag som denna. Hon höll med - vi hurrar. Nu när kvällen äntrat har jag ätit god mat och uppskattat egen tid i soffan med min bättre hälft. Livet är inte alltid så komplicerat. En fras jag många gånger tappat hoppet om men som både har förvånat och rotat sig sen mini kom. Det är inte alls illa att få lära sig njuta av sånt som tidigare varit självklart. Det kastar om perspektiven litegrann. Och livet blir mer värdefullt.


Ps. När någon påpekar att jag gjort ett storslaget jobb med bebis och plugg den här våren så kan jag inte låta bli att bli glad i magen. Jag envisades inte så här för bekräftelsens skull. Det gjorde jag inte. Men, jag blir glad. 

Kommentarer
Postat av: Linda L

Klart som sjutton att du har gjort ett bra jobb med plugg å bebis. Du har även gett mig en spark i baken med både motivation och inspiration till att börja läsa igen. Å det tackar jag för, nu ska bara hjärnan å hjärtat komma överens om vad jag ska lösa;o) Du är grym Linda!

2011-06-06 @ 21:31:01
Postat av: Caroline

I mina öron låter ditt liv just nu perfekt...vad mer kan man önska sig än det där du har just nu?! Så nedrans gott med sommarlov... Saknar inte skolan för fem öre...haha...

2011-06-06 @ 23:08:57
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Mikael

Keep up the good work.

Du skriver sjukt bra!

2011-06-06 @ 23:45:32
URL: http://nufan.webblogg.se/
Postat av: Melanie

haha, jag var ute och sprang igår och ja det var varmt! ;) Men det är roligt att springa för det :)

2011-06-07 @ 07:31:30
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Självklart ska du vara stolt över dig själv som åstadkommer det som många andra unga mammor bara drömmer om. <3

2011-06-07 @ 20:44:00
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0