Give me a break

Mammor som gråter när barnen börjar sitta och tycker att tiden går för fort. Mammor som följer varenda rekommendation slaviskt. Mammor som tror sig kunna bestämma över utvecklingsprocessen. Alltså är det här bara löjligt eller är jag helt enkelt dum i huvudet som inte finner det rörande?

Jag älskar att tiden går fort. Helt plötsligt är mini en egen personlighet med en egen vilja tillräckligt stark för att styra hela det här residenset. Jag älskar även vårat val att ha fingertoppskänsla kring hennes behov och inte lägga så stor vikt på bäst-före-datum.

Jag måste med detta erkänna att mammabloggar tröttar ut mig och det är på tiden att jag rensar listan på bloglovin. Därefter ska jag bädda ner mig och vara nöjd över dagens prestationer. Vi fick mycket uträttat i skolan idag (trots att det sker med visst motstånd). Imorgon börjar min helg med många kom-ihåg att uträtta.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker också att det är fantastiskt att min son börjar bli en egen liten individ (6-månadersfasen, jäklar vad det hände grejer där) men jag kan också sakna bebisbubblan. Det är tudelat, det där. Jag tycker inte att man ska moralisera över hur andra människor väljer att hantera föräldrarollen, oavsett om de går den breda vägen eller sin egen.



Jag orkar inte heller riktigt med att läsa mammabloggar med någon större entusiasm längre, just för att det är så fruktansvärt mycket moraliserande och tävlande och självhävdelse hit och dit. Men nog är det underhållande hur en del människor orkar hålla på. Och det finns faktiskt några guldkorn i mammabloggdjungeln, om man ska vara rättvis.

2011-04-27 @ 22:53:03
URL: http://yousoundsotwee.blogg.se/
Postat av: Mel

Jag lovar, du är långt ifrån ensam! mammabloggarna står mig upp i halsen och jag fattar inte hur folk orkar?! Vi tar allt med en nypa salt om jag säger så, men däremot är jag allt en av dom som tycker att tiden går alldeles för fort! :-)

2011-04-28 @ 08:16:20
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: J

Punkt! Jag älskar att B är så stor nu att det faktiskt är roligt att umgås med henne. Aldrig att jag vill ta första 6 föräldramånaderna på heltid om jag absolut inte är tvungen.

2011-04-28 @ 08:17:46
URL: http://welcometothedollhouse.blogg.se/
Postat av: Jessica ♥ mamma till alicia ♥

Jag är inte den som hade börjat gråta av att Alicia hade börjat sitta, men jag är faktiskt en av dom som tycker tiden går för fort. Samtidigt som jag också älskar att hon blir mer och mer en egen person.



Vet inte om detta inlägget var en "hint" till bloggar som min, men ja. Hoppas allt är bra med dig och Mini.

2011-04-28 @ 14:19:42
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du verkar verkligen ha en helt klockren inställning till mammagrejen...blir lika fascinerad varje gång ja kikar in här!

2011-04-28 @ 17:14:55
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Killmamman

bra skrivet! varför inte glädjas åt framstegen och utvecklingen istället för att vilja stoppa tiden. får se sen vilken kategori mammor jag kommer tillhöra... :)

2011-05-05 @ 14:38:21
URL: http://killmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0