Heurika

Ibland räcker det att vandra Haga Nygatan ner med en sovande bebis och sitta på en uteservering med det finaste sällskapet för att kunna förklara livet som över perfekt. Det är heller inte så illa att göra småstan ensam en förmiddag eller hinna med en spontankaffe på kvällskvisten med en fin vän. Jag lever verkligen det ljuva livet...


...något som jag var tvungen att påminna mig om efter att ha varit med om The moment under eftermiddagen. Det har hänt att jag funderat över tillfället. Undrat och funderat över när, var och hur. Men föreställningen har aldrig sett ut så här. Kanske var det därför jag kände marken skakas om litegrann. Jag anade en orubblig känsla av glädje, ångest och förvåning. Som ingredienser i en kryddstark och svårsmält soppa. Men kanske att sagan nu fått det slut den skulle ha.

Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

Alla har vi rätt att ta del av det ljuva livet, på vårat sätt. Det är härligt att höra att du har hittat ditt.

2011-04-24 @ 15:51:43
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0