Bara vara din vän



Jag skulle vilja säga en massa saker
men vet att jag skulle ångra mig i samma stund
Det skulle bli lite som det där Kent-riffet
"Du lever din dröm
och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften
Tysta pessimisten
bara vara din vän"
Det här är ingenting man läser om i sagorna
Men kanske ändå att jag önskar mig ett crescendo
nästa år


Jag har öppnat butiken, ätit några rutor mörk choklad till en kopp chaite, frusit, tänt stearinljus mitt på dagen, tyckt om höstrusket, försökt vänja mig vid mina nya former, åkt bil över öppna fält, fikat på vårat mor-och-dotter-ställe, tagit lite bilder och nynnat på Hello Saferide. Jag har haft I wonder who is like this one i huvudet i flera dagar. Jag har försökt leva efter de traditionella koncepten, men det tycks aldrig bli min grej. 

"Jag ser dig sitta på golvet och måla tavlor
eller läsa litteratur
och smida planer om hur du ska gör något stort för världen
med lilltjejen bredvid"


Någonstans där var lyckan oändligt. För att någon förstod mitt koncept. Ikväll myser jag med tjejerna bland film, ansiktsmasker och nagelfilar.


Kommentarer
Postat av: Lo

din blogg är så galet fin.

2010-09-18 @ 21:54:19
URL: http://thesatisfaction.devote.se
Postat av: Veronica

Sv: Ja nu är det mycket bättre, som tur är så är det inte ihållande. :)

2010-09-19 @ 08:51:12
URL: http://sstromberg.blogg.se/
Postat av: linn

du har otroligt fin header! och jättefin text.

2010-09-19 @ 22:28:33
URL: http://tisdagonsdag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0