När man bestämmer sig och ror det i hamn

Ska du verkligen göra det? Förvånad.
Alltså, du har fortfarande tänkt göra det? Underton av misstro.
Ja, jag hade då aldrig klarat det. Skulle aldrig valt det. Budskapet är - detta är vansinne.
Är det inte bra att vara hemma första tiden? Budskapet är - du är onaturlig.

När jag visade mig opåverkad ändrade alla uttalanden riktning.


Du om någon skulle klara det. (Tack, nu är vi äntligen påväg åt rätt håll.)
Hur går det? Du vet väl att det bara är att ta en paus om det blir för mycket? (Är det så farligt att det här faktiskt går bra?)

Ta det med en nypa salt. Jag vet att många faktiskt bara velat väl.



Jag har sällan skådat större misstro och förvåning än när jag outade att jag skulle fortsätta studera trots att mini skulle göra entre. Jag blev i min tur lika förvånad över vilka friheter människor tog sig. Det är faktiskt både korkat och elakt att smula sönder andra människors val. Värst av allt var ifrågasättandet från dem som inte ens har egna barn och från dem som inte vet hur universitetsstudier fungerar. Men kanske var det tack vare er som drivkraften växte sig oförstörbar. Och kanske är det tack vare er som jag nu sträcker på mig - stolt över att ha tagit mig igenom den här terminen.

Tentan på 22,5 poäng är färdigskriven. Och ja, det här är faktiskt jäkligt stort för mig. Jag bestämde mig för att ro det i hamn och jag gjorde det. Det har inte varit problemfritt. Jag har längtat hem många gånger de dagar jag varit i Göteborg och under de mest meningslösa samtalsövningarna har jag undrat vad jag egentligen sysslar med. Men jag ångrar ingenting. Och mini har definitivt inte tagit skada. Istället har hon fått utveckla en storslaget bra (med tanke på hur samhället ser ut) relation till sin pappa och utmanat blodtrycket hos sin övriga familj emellanåt. 

Nu välkomnar vi däremot föräldraledighet, sommaren och livet. Vi kommer aldrig låta någon smula sönder något för oss igen. Just idag vet jag exakt vad jag har för kapacitet. Och jag kommer aldrig någonsin låta någon få mig att tvivla på det igen. All kärlek.

 


Kommentarer
Postat av: Clara

Way to go Linda! Jag får samma reaktion nu, oj men då kommer du ju missa massor. Det är INGEN som sagt att Fredrik missade massor när han inte var hemma med Ellen eller ibörjan med Minna. Jämställt samhälle my as! Stor kram till dig och jag ser fram emot mammahäng när jag får semester!

2011-05-21 @ 10:31:30
Postat av: Madde

du är förjävla bra linda!! :) powerwoman nr 1!! puss och kram <3

2011-05-21 @ 12:07:44
Postat av: Caroline

Bra kämpat. All credd till dig!

2011-05-21 @ 18:50:08
URL: http://carromeller.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är grym. Helt och hållet.

2011-05-21 @ 20:17:41
Postat av: mia holm

Bugar och bockar för dig, dels att man har olika viljor som förälder och barn och sömnrutter sen att man har diciplinen att inte bara falla in i "mamma rollen" sitta med sitt barn och beskåda det 24 timmar om dygnet utan göra det man sa man skulle göra under tiden. Du sa när din mage stod som högst att du skulle läsa läsa läsa, och se hur de blev du gjorde det jag tycker det är tufft som faan att lyckats=) GRATTIS... en dejt snart vore inte fel...

2011-05-22 @ 07:43:18
Postat av: Madde

DITT liv, DINA val! Stå på dig och som du skriver, låt aldrig någon smula sönder dina val:)

2011-05-22 @ 09:22:51
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: alfamamma

Du är otrolig! Det här kommer du ha med dig hela livet. Vilket bevis på att du fixar ALLT!

2011-05-22 @ 13:17:33
URL: http://alfamamma.blogg.se/
Postat av: emelie

Klart du klarar av det du bestämmer dig för att klara!

2011-05-22 @ 17:01:06
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: Sofie

Satan i gatan vad grym du är! Det där är fan mer respekt än en tvillingförlossning! Du ska ha all cred och strunt i de onödiga kommentarerna. Det är bara att skaka av sig och nu kan du gå med världens rakaste rygg nu när du grejat det!



You kick asssssssssssssssssssssssssssssss!! ;)



KRAMAR!

2011-05-22 @ 20:27:38
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: Linda

Tack vad ni är fina! <3

2011-05-22 @ 20:32:41
URL: http://kameralins.blogg.se/
Postat av: Katarina

Wow, vad stark du verkar vara! Är inte det lite typiskt svenskt att inte kunna gratulera till de val man gör, utan istället bara se problemen?

2011-05-23 @ 13:54:34
URL: http://akatarina.blogg.se/
Postat av: kristina

underbart!!

2011-05-24 @ 00:38:28
URL: http://melodyofyou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0