Sunday bloody sunday

Det blir visst alltid katastrof i köket när jag ska freewheela, tänker jag medan het olivolja på ugnsbotten skapar dimmiga moln i hela köket. Det fanns åtminstone en ambition till avokadoröra med lax på grillade smörgåsar. Å andra sidan har mycket blivit sådär ljummet idag. Morgonen startade för tidigt och flickebarnet har aldrig riktigt lyckats komma till ro. Men nånstans i mitten av det här har jag hunnit utmana mina snickerikunskaper och suckat över hysterin som kommer med solen i den här småstan.


En stund senare.
Det blev visst kvällsmat idag ändå. Och med det så blir det läggdags tidigt. Det är enklare att gå i strid mot allvarlig ångest som utvilad - imorgon flyger en mastodonttenta upp där nerifrån. Det blir dags att plocka fram skygglappar och säga "morsning, vi ses om några veckor" till sin omgivning. Men det gick ju vägen sist, om ni minns, trots allt det där. Det här med att välja svåra vägar alltså... Så jäkla korkat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0