Några snabba rader

Mina tankar är på annat håll och jag gör det som jag gör bäst. Tar ut en seger eller två i förskott. More to come.

Idag har vi varit trötta gänget. Jag vet inte om det beror på det högst ambivalenta vädret eller det faktum att mini börjat vakna av kurrande mage om nätterna igen. Det handlar om en enstaka gång per natt. En vaken stund på max 20 min. Men det kan vara nog så jävligt när man en gång fått smaka på hur bra man mår av en hel natts sömn. Vi håller tummarna för att hon snart inser vilken dum idé detta är.

Förutom detta så flyter vi. Jag plöjer i skrivande stund några avsnitt Solsidan, funderar över potentiella dagsutflykter under lediga soldagar, skriver några rader till andra fina mammor och drömmer mig iväg till nya inredningsprojekt. (Jag tänker att förnya redan ägande prylar är grejen.) Nej, detta multitaskande har ingen ände.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Om du kommer på något effektivt sätt för att få bebis att strunta i nattmålet så kan du väl hojta...? /TröttMamma88

2011-05-24 @ 23:05:57
URL: http://regnsjuk.blogspot.com
Postat av: Melanie

Känner igen det där;) Vår tjej sov hela nätterna, gud så härligt det var. Sen ville hon käka en gång per natt igen. inga problem, hon får en flaska välling i sängen och ny blöja, max 20 min sen somnar hon om. Inga problem! Men som du säger, när man vant sig lite vid att inte behöva gå upp alls, så är det segt haha.



Men tänk vad fort man vänjer sig. I början när hon var nyfödd var man uppe hela tiden, varje eller varannan timme och fick man sova tex 2-3 tim i sträck var ju det helt otroligt!!! :-) Ja man vänjer sig fort, men det är bara att hänga på tåget. Just sömnen är ju något som kommer ändras många gånger under deras liv.

2011-05-25 @ 06:26:37
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Melanie

Sv - ja men precis, vad är ett mål man per natt? ingenting, det kan alltid vara värre;-)

2011-05-25 @ 22:07:01
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0