Kaffe- och köksradioinlägg


"Ok, Linda. Att få barn är underbart, helt fantastiskt, alldeles storslaget och du älskar din dotter gränslöst. Men fan vad jobbigt det kan vara att behöva planera toalettbesöken och inte kunna gå en promenad för att hon just idag vaknade på sitt bitchigaste humör. Face it - erat lilla hjärta är precis som ni båda var som barn. Inkännande, bestämda och beroende av kroppsvärme - allra helst från sina föräldrar. Du har nu två val. Antingen är du enkelspårig och idiotisk nog att föra en meningslös kamp som tröttar ut både dig och henne. Eller så får du möta henne där hon befinner sig och ta vara på det som kan tänkas underlätta."

Så gick diskussionen med mitt högre jag när jag bestämde mig för att investera i en active (mindre ryggont) bärsele. Det vore härligt att gå en långpromenad, ta en shoppingtur eller springa in på Ica obehindrat eftersom vagnen rimmar illa med hennes bebisegenskaper. Så innan morgondagens fikabesök tänker jag ge mig ut på stan.

Kommentarer
Postat av: J

Vi köpte, som nämnts lite här och var, en Ergo baby igår- superbra! Mycket bättre än Babybjörn (originalet alltså, active kan säkert vara toppen!). Man kan liksom inte använda vanligt bärsele eller tråkåsjal på så stora bebisar som vi fått. I alla fall har inte vi pallat ;).



(Och bäras måste det ju men jag är nästan säker på att även er mini kommer att acceptera vagnen bättre nu när hon tar sig över två månadersgränsen snart- det var då B blev lite mer människa iaf).

2011-03-05 @ 06:36:40
URL: http://welcometothedollhouse.blogg.se/
Postat av: en liten del av mig

vi har en babybjörn activ, som vi använt flitigt. supernöjd!

2011-03-05 @ 08:59:46
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se/
Postat av: Marlene - By Marlees

Din blogg är verkligen tokbra!! :)

2011-03-05 @ 18:56:21
URL: http://bymarlees.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0