Oh happy day


Välkommen till kvinnan som idag är värd en superwomantitel. Fadern i huset har inte bara en gipsad arm utan även tionde graden magsjuka - alldeles strålande mindre än en vecka innan minis dop. Han är i karantän medan jag sväljer pepparkorn, missbrukar klorin som rengörinsmedel, spritar alla ytor jag kommer åt och ber till gudarna om nåd. Tvättmaskinen går varm både inne hos oss och nere i källaren.

Mitt i allt det här har jag varit och styrt upp hälften av dopinköpen med en bebis som kunde vaknat och känt hunger vilken minut som helst. Och nämnde jag att hon precis haft ett skrikmaraton för att hon just idag vägrar sova eftermiddagsluren? Jag lever med insikten om att det här är mina casual days nu för tiden. Tur att hon är fantastiskt söt. Och att jag faktiskt har valmöjligheten till ett annat fokus att variera med - även om kurslitteraturen är otroligt utesluten dagar som dessa. Nu kör vi...

Kommentarer
Postat av: Clara

Usch och fy, vilken jäkla otur! Hoppas att han blir frisk snart! Mammor är superkvinnor (hur skulle vi annars få ut barnen) men du är värd extra cred idag! Hör av dig om du behöver hjälp med något, imorgon har jag ju bara Minna hemma! kram

2011-03-28 @ 14:08:37
Postat av: emelie

Påminner mig om när kusinbarnet döptes förra året.. Min kusin, hennes båda barn (varav den ena skulle döpas) och min andra kusin, hennes bror då, åkte på magsjuka.. Samma dag som dopet. Hej och hå!



Vi genomförde dock dopet, då vi hade åkt över 30 mil för att gå på det.. Men försökte avboka med så många som möjligt, främst barnfamiljer och äldre. Och ja, det gick.. :)



Men nu håller jag ju självfallet tummarna för att det inte blir såhär dramatiskt för er. Håll er friska nu Linda!

2011-03-28 @ 14:11:50
URL: http://makeitalone.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh, stackars er! Lycka till med pepparkornen!!!

2011-03-28 @ 14:46:42
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Supermamman :) Du är så stark i allt du tar dig för så det är inte så konstigt att du fixar även detta med bravur :)

2011-03-28 @ 14:53:05
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Åh, tack för tipset med presentöppningen. Jag presenterade idén för sambon idag och han tyckte det var toppen, så det kommer vi köra på :)



Kram!

2011-03-28 @ 22:00:50
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0