Ledighet och vardagsbabbel


Jag blir aldrig samma från och med du,
sjunger Linnros från köksradion. Jag har precis gjort en runda på stan i snöblasket för att spana in vårnyheter och köpa hem favoritkaffet. H&M är som skapat efter mig den här våren. Hurra? Under eftermiddagskaffet ska jag göra en beställning och hoppas att mini sover gott. Hon har haft det vaknaste och gladaste dygnet i livshistorien, so far. We love it.

Men vi älskar också att kunna vara hemma båda två samtidigt. Det pusslas vanligtvis en del med scheman eftersom jag fortfarande pluggar. Men dagar som denna känns allt som vanligt och visionen om att välkomna mini till ett pågående liv ror i land. Jag tror det vore en dröm för många om båda parter kunde tillåtas ta ut föräldradagar samtidigt de första månaderna. 10 dagar är ju i praktiken otroligt löjligt.

Well. Idag har jag lagt pluggandet på is. Jag ligger nämligen i fas. Så istället viker jag de där pyjamasarna, lär mini att sova själv, vattnar mina blommor, lägger bröd på jäsning och går all in för husmorsfasonerna. (Tills jag tröttnar efter någon timme och börjar surfa runt bland inspirerande bloggar, beställer kläder och skriver texter inspirerade från musikaliska konstnärer. Allt detta medan hon sover, såklart.)

Kommentarer
Postat av: dreadsbruden - 20 år och gravid

Tulpaner är så jäkla vackra :)

Fast spindelchryss och liljor är nog vackrare :)

2011-03-11 @ 18:37:59
URL: http://mammaems.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0