En släng av vinterkräkis, semlor och solsken

Jag glömde att kaffebryggaren stod på och jag glömde att dricka den där koppen just den här morgonen. Så nu står jag här (svängandes på höfterna för att vagga mini i bärselen) och grimaserar med en kopp svart och alldeles för beskt. Det är väl såhär det blir med halvtaskig sömn och en till liten person att introducera till livet. När jag fick barn sa några varmt men ironiskt "Grattis och välkommen till livet där man alltid är orolig". Ja, två månader senare börjar jag kunna förstå den sortens statement. Är det inte magont så är det mat som rinner rakt igenom systemet...



...men i sånna lägen gör vi vad vi kan och är ler ändå.
Idag ska man frossa semlor och vi är väl inte sämre än att vi hakar på trenden.
Vårsolen är dessutom här idag så i eftermiddag går vi en promenad.  


Kommentarer
Postat av: Fotograf MissJeni

Det är nog inte så konstigt att man blir lite överbeskyddande när man har en mini att ta hand om :)



Här hakar vi också på trenden och ska snart iväg och köpa semla!

2011-03-08 @ 14:49:20
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Mikael

Semlor! Tryckte i mig två på jobbet! :D

2011-03-08 @ 20:54:33
URL: http://nufan.webblogg.se/
Postat av: Malin & Prinsessan

Jag är dålig på att kommentera men kikar in här nästan varje dag. Och tror jag sagt det förrut men jag älskar din blogg och hur du skriver. Så fint och ärligt men ändå "checkt" (säger man så?!) på nåt vis :)



Hoppas Mini mår bättre snart!!

Kramar!

2011-03-08 @ 21:56:39
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Madde

Det blir tyvärr så när man blir förälder, men tillslut blir det en vana och man tänker icke ens på att man känner så efter några år.

2011-03-09 @ 07:48:45
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/
Postat av: Clara

Usch för kräksjukan! Hoppas att lilla L mår bättre snart! Ellen och Minna och Rikard fick ju också magsjuka igår så det är nog nått som går! Bläää för kräkande barn och för att behöva vara orolig! kram

2011-03-09 @ 09:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0