Blir blind när alla lampor lyser

"Det dånar från karnevalens uppsamlingsplats. Jag tänker att jag nöjer mig med att betrakta allt från mitt vardagsrumsfönster i år. Det ligger något i luften och jag minns den tiden. Jag var snudd på galen de där åren. Vrålstark. Men med ett energiläckage utan vidare förnuft. Så fruktansvärt onödigt."

Så långt hann jag skriva innan hon som nu upptar hela känslocentrat påpekade att det var dags för gröt och kvällsmys. Hon har somnat nu. Senare än vanligt. Värmen är en riktig backstabber. Därför tog vi bästemostern i hand under eftermiddagen och åkte ner mot vattnet idag med. Kaffe, sjöutsikt och leksaker på en filt under en stor ek. Det blev genast lättare att andas och tillsammans sågade vi av grenar som vi fastnat på.


Ikväll låter jag Maggio göra sig hörd medan karnevalens efterdyningar fortsätter här utanför. Inne hos mig går tvätten och jag ska välja ut en bra bok att förlora mig i. Skål för det.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kanske en dum fråga, men va är det för festival? Nyfiken i en strut!

2011-06-07 @ 23:18:24
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0