Det blåser genom hallen

Man får precis det man känner och ber om. I mitt fall innebar det idag en riktigt god natts sömn (tio timmar) för oss alla och därmed energi att kickstarta en bra dag. Hipp hipp. Idag sköttes livet med vänsterhanden. Och framåt kvällen tog jag mig tid att hämta andan bland tjejerna. Otroligt välbehövligt, förstod jag efteråt.

Denna kvällen har jag hamnat vid köksbordet med en kopp te. Mini har äntligen somnat efter århundradets längsta nattning. Ögongnugg avlöstes med stora leenden så vaggandet var lika mysigt som hopplöst en stund. Utanför spikar grannen upp ett partytält och jag misstänker att studenterna kommer sjunga sina sånger där imorgon.


Jakten på det perfekta boendet fortsätter.
Jag älskar våran lägenhet men läget har blivit för centralt. Jag är dessutom en sån som "jobbar ut" ett hem efter ett tag. Det finns inte så mycket mer att ordna med här. Ett stort, gammalt och charmigt hus som livsprojekt vore något för mig. Men det är inget jag söker nu utan något jag får ägna mig åt på senare år. Efter att jag har räddat en bit av världen.

Kommentarer
Postat av: Clara

Kusinerna följs åt. Minna hade denna månadens bästa natt inatt och äntligen kände jag mig pigg! Hoppas att det fortsätter! Jag hoppas boendebiten ordnar sig! Vi får ses när vi kommit hem från "semestern" kram kram

2011-06-14 @ 22:23:49
Postat av: Mikael

10 timmar!

Vilken lyx!

2011-06-14 @ 23:44:43
URL: http://nufan.webblogg.se/
Postat av: M

Du skrivet så fina rader. Fångar mig som läsare.



Hoppas allt är bra med er. Kanske kan få till en dejt i sommar? Lite rörigt för mig, Kommrr vara mitt i en flytt hela sommaren. Men vi kan väl höras om nån dag? Förslagsvis lördagar.

2011-06-15 @ 06:32:36
URL: http://tidvatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0