Om att livet sakta landar

Det är söndagstyst i huset. Mina två hjärtan sover framför fotbollstv. Och vad gör jag? Jag bakar bröd och uträttar lite viktigheter över datorn. Just one of those days. Några ljus fladdrar på köksbordet och Winnerbäck sjunger om livets allvarligheter i bakgrunden.

Vi har haft en fin dag. Sovmorgon, långpromenad och eftermiddagfika hos minis farmor och farfar. Det nätverk vi är omringade av känns helt storslaget. Imorgon börjar M jobba igen så luften börjar sakta pysa ur bebisbubblan här. Men det ska faktiskt bli skönt med en vardag. Nu kan jag seriöst börja fila på pluggande-morsa-rutinerna och ställa in hjärta och själ på att vara iväg några timmar i veckan. 

Hjärta-och-själ-biten har jag däremot varit alldeles för naivt inställd till under hela graviditeten. Ett barn kan trolla fram galet överväldigande känslor. De väl omnämda mammahjärtat får nog gå i strid mot fröken-Rastlös-som-älskar-vinden-i-håret. Men jag kan inte göra annorlunda. Pausknappen har aldrig varit någon favorit. Striden blir hårdare men vi ska nog lyckas med en vit flagg även här.


Men just ikväll soffmyser vi framför humortv med te och mörk choklad.


Kommentarer
Postat av: sofie

Men TACK vad snällt sagt! Haha jag hade både lipat och sovit dåligt så TACK =)

2011-02-06 @ 18:46:21
URL: http://litendelavmig.se
Postat av: en liten bildblogg av felicia karlström

åh så mysigt! hur känns det att vara mamma nu då? =) stor skillnad?

2011-02-07 @ 11:19:05
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du är helt makalös. Jag är fascinerad över din målmedvetenhet!

2011-02-08 @ 11:38:04
URL: http://carromeller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0