Vardagspusslet

Klockan är en bit över 9 och jag dricker min tredje kopp kaffe. Adjöss med jämställdheten när ena föräldern jobbar natt. (Och dessutom förlänger arbetspasset genom att jobba igen lite tid.) Mini har varit strålande glad hela morgonen. Men ett ensamt dygn är mer slitsamt. Speciellt då jag är van att fortfarande hinna mycket. Så all respekt till kvinnorna som drar hela lasset ensamma.

Mina ambitioner med den här dagen var att dammsuga, hänga in tvätt, läsa igen lite text, laga lunch (red light) och ta en fika med girlsen i eftermiddag. Jag hade även en promenad i tankarna - men det blåser storm och jag är inte tillräckligt ärtig idag för att ta vagnstriden med mini. Hon gav ifrån sig jollrande leenden när vi testade sittdelen inomhus igår. Envisare primadonna får man leta efter. Inga bebisar vill åka sittvagn när de knappt är tre månader. Förutom våran dotter, givetvis. Men varför göra som majoriteten när man kan ta andra vägar och ha så mycket roligare? Hm. Vems dotter var hon nu...

Kommentarer
Postat av: SOFIE

"Men varför göra som majoriteten när man kan ta andra vägar och ha så mycket roligare? "



känner igen din ord i vår dotter. och även där är hon sin "mors dotter"... ;)

Kramar

2011-04-08 @ 08:45:41
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0