Slöa dagar skyndar aldrig på


Här ligger jag, raklång på golvet, och ber en tyst bön att mini idag ska lära sig sova en längre eftermiddagsnap. (Medan den raden författades hann jag vara uppe och skaka spjälsängen två gånger.) Jag är slö, behöver stillsamt dricka en kaffe och kika igenom lite powerpointar från skolan.

Vi har haft en fin förmiddag. En promenad, solskensfika med brudarna och planering av valborgsfesten som kommer att gå i temat 1920-tal - mer om det framöver. Solen står högt på himlen idag och det hade varit perfekt med ett litet familjeäventyr på eftermiddagen. Därför var det med stigande irritation som jag blev gräsänka idag och jag ser med glädje fram emot att använda det emot honom framöver. (Fast när den dagen är kommen lär jag inse att jag bara var trött och outvilad när jag taggade till. Kanske.)

Undra vad mamma gör idag?

Kommentarer
Postat av: Malin

Du om någon förtjänar lite slöhet! Kram

2011-04-26 @ 12:07:09
URL: http://malinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0