And then you kissed me

Inget bra kommer av att gå upp 05.00. Jag är en slagen hjälte. Som får svårare att stå vid fronten och försvara det hon har under dessa kvällar. Ändå finns det ingenting att göra annorlunda. Jag håller alltid ett snabbt tempo. I jakt på refrängen i sången om mitt liv.

Jag somnade efter att ha låst ytterdörren inifrån. Vaknade av rader som jag ännu inte bestämt var valda av ödet eller slumpen. Jag har målat på tre tavlor samtidigt. Klistrat in foton i album och plockat in tvätten som hängt sen förra veckan.

Jag borde ge upp nu. Sova och vakna sådär utvilad, samlad och glad som bara en hemmadag erbjuder. Dova ljud från M och en fotbollsmatch på någon sportkanal. Fladdrande sken från ljusen i fönstret. Sånger på mina läppar som får stanna kvar. Imorgon ska jag söka efter självdiciplin på biblioteket. Tentajävel.

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2010-03-15 @ 22:34:15
Postat av: Fotograf MissJeni

gillar din inställning till tentan ;D Då ligger vi på samma nivå :D

2010-03-16 @ 11:13:01
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0