Jag är hos dig igen


Jag är tillbaks där jag en gång trivdes. I soffan, framför Efter tio med en kopp kaffe. Jag startade dagen på gymmet och småpratade med mysiga pensionärer. Livet verkar så enkelt när man har levt länge. Om en stund ska jag korsa stan och landa i mitt childhood bland katter och en trygg atmosfär. Världens bästa syssling kommer på besök så vi ska skratta bort en stund. Jag gillar inte ordet syssling, det låter så avlägset och ger ingen rättvisa.

Jag hade ingen lust att berätta om roligheter igår. Men idag har allting fått ett annat ljus. Ett: Jag ska börja lärarvikariera lite på mitt gamla jobb. Jag saknar barnen och vill behålla glöden, akademikerna ska inte få stampa sönder min ödmjukhet. Två: På fredag åker jag till världens bästa Mellis för att skratta bort en stund och se hur hon har det. Tre: Jag ska hitta mig själv på Österlen snart. Fyra: Jag ska samla kraft i Stockholm i april.

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det Lid, och inte Linköping? Enligt eniro har vi 59,9 mil mellan oss. Men mil har aldrig varit ett hinder för mig. Jag tycker vi försöker ses, absolut.

2010-03-10 @ 11:00:14
URL: http://somlinda.blogg.se/
Postat av: Monica

Jag tror att du måste sätta upp ett del mål för österlen, eller ett par stycken till och med. :)

2010-03-10 @ 16:44:45
Postat av: Fotograf MissJeni

punkt nr 4 gillar jag :D jag ska samla på mig kameran och ta mig till Stockholm då jag med :)

2010-03-10 @ 17:11:00
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Frida

fint linda :) jo, jag gillar alla jag med!

2010-03-10 @ 17:32:35
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Postat av: felix

HEJ! bedårande bilder du tar :) jag har precis börjat fotografera lite själv och jag undrar en sak. Många av dina bilder som bilden ovan är något old school i looken. använder du någon särskild lins eller är det bara redigerat?



tack på förhand



felix

2010-04-14 @ 16:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0