Långa rader kylskåpspeosi

Jag höll på att frysa ihjäl på jobbet idag. Gammalt stenhus. Men jag höll god min. Man träffar så mycket glada människor. Utanför, en pensionär - "Hörru, Videbeckar'n. Idag är det kallt dö!". Vid kassan, en gammal handledare - "Socionom säger du? Det står skrivet i dina ögon!". Ja, vem fan vet?
Under en kort stund idag kände jag igen migsjälv. Av ingen anledning alls. Värmen spred sig i bröstet. Tryggheten vilade återigen i ryggraden. Det glittrade till i ögonen. Hon finns där. Nånstans. Långt inne. Och hon vet vem hon vill vara när stormen har blåst över.
Jag sitter på golvet i mitt vardagsrum inlindad i en filt. Winnerbäck sjunger nånstans långt bort. Nått om att ingenting blir som förr. Och nått om en annan divison. Träden utanför är lika vinterstela som jag. Jag funderar på om jag ska ut något mer idag?


Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2009-12-22 @ 20:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0