Här kommer jag förbli


Jag lyssnar in Melissa Horns nya singel. Innan jag kände dig. Jag lägger ett pussel för mig själv längs med textraderna och bockar ödmjukast för att hon sätter ord på sånt som jag inte gör. Samtidigt leker mini i soffan med ett hav av leksaker. Och jag ler åt hennes finurlighet. Ett tjut av ilska när rörelserna inte lyder. Ett joller när hon når den mjukaste nallen. Och så vidare.

Det är studentyra i stan idag. Vi tog en biltur bland öppna landskap under förmiddagen för att fly undan det värsta dallret som hägrade i luften. I eftermiddag hänger vi i soffan och värker ut onda tandkött och trötta huvuden. Det är lugna dagar nu, men det gör ingenting.


Jag skulle inte ens va hälften utan det jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0