Veuillez être avec moi par ceci

Det har varit karneval i stan idag. Vårens höjdpunkt för alla gymnasieelever men även kick offen för studentveckan. Jag minns hur det var. Varje andetag. Nu återupplever jag allting från mitt vardagsrum. I trädgården bredvid spelas låtar med mer bas än melodi och jag hör de flyende skratten.

Jag har bestämt mig för att ni får följa med på den här resan, vackra människor. Texten är mitt enda verktyg. Min enda sköld. Jag mår inte dåligt. Jag är bara så inihelvete förvirrad. Jag har blivit beskriven som ett bottenlöst yrväder och en konstnärsjäl. Så med det på mitt CV känns det naturligt att just i maj 2010 kastas runt. Litegrann.

I stormens öga ska jag försöka fixa en juridiktenta. Jag har fyra ynkliga dagar på mig att sätta hjärnan på högvarv och börja tro på mig själv. Det är en konst. Det där. Jag har fått fina lappar med fina du-är-bra-hälsningar idag. Det borde vara en milsten på vägen...


Kommentarer
Postat av: Madde

Du är stark:) Hang in there, snart får din knstnärssjäl en stund av ro.

2010-06-01 @ 08:29:09
URL: http://amatorfotografen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0