När vardagsslumpen lagt sig över torgen

Tack för fina kommentarer i förra inlägget. Det här kommer bli toppen. Idag verkar det åska i större delen av vårat avlånga land. Hur vore det om mullret kunde dra sig hitåt? Här är det fortfarande dallrande hett och mina leenden når aldrig riktigt ögonen. Jag tror att jag behöver hösten. Då kan man andas igen.

Jag har inte så mycket att dela med mig av den här sommaren. Det är nog därför jag inväntar hösten. För med den känns det som att livet sparkar igång igen. Jag är inte gjord för det lugna livet, åtminstone inte än. Därför har jag aldrig varit säkrare i mitt beslut gällande året som kommer.

Dagarna nu fylls mest av jobb, kallprat med turister, långpromenader för att stilla sinnet, stranddagar och filmer från ett svunnet 90-tal om kvällarna. I augusti händer lite mer. Då välkomnar Österlen mig med öppna armar och jag gör en turné som bröllopsfotograf i Stockholm.

Ett sightseeingtåg med nyfikna turister drar förbi butikens skyltfönster för en tredje gång den här förmiddagen. Jag hör dånet från en ac och funderar över om jag kommer lyckas hålla rutinen att blogga från jobbet mellan kunderna. Eftermiddagarna går ju alldeles för fort. Vi ses.


Kommentarer
Postat av: Annica

Skönt att höra att det är mer än jag som behöver höst..kram

2010-07-13 @ 15:03:49
URL: http://maskrosmamman.blogg.se/
Postat av: Linda

Vi är två som inväntar hösten.

2010-07-13 @ 15:21:14
URL: http://somlinda.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Själv älskar jag hettan, jag kanske skulle flytta söderut :P

2010-07-13 @ 15:38:31
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0