Hellre nu än efteråt

Jag ler och lirkar loss en trevlig stämma till ljudet av kassa-apparatens plingande. Kaffedoft från caféet bredvid. Det känns snudd på orealistiskt att jag satt och lyssnade på avtalsrätt och dansade omkring på Göteborgska gator för några timmar sedan. Kroppen är vaken. Det är huvudet som känns löst hängandes. Den här sortens terränglöpning sker inte ofta. Det är tur.

Solen har gått i moln hemma hos mig. Jag tänker på finaste J. Hon har något hängandes över ögonen som berör en åskådares själ. Hennes blick som en spegelbild. Därför vet jag att hon klarar sig. Vissa människor slåss bäst i blåsväder, det är bara så.

I förbifarten ägnar jag en tanke åt livet. Inte vardagslivet. Det riktiga livet. Hur jag ska ta vara på dagarna och inte bara bli en sån skyndar förbi och alltid glömmer hur man gör. Jag är en av dem som vill känna marken under fötterna och byta känslor med en enda blick.



Min bättre hälft mötte mig med öppna armar och mellanmål på perrongen.
Följde mig därefter över torget till jobbet. Han vet alltid hur man gör.


Kommentarer
Postat av: Frida

vackert!



jo, är tillbaka här nu :)

2010-04-15 @ 19:07:43
URL: http://phbyfr.blogg.se/
Postat av: Ronja

Du vet precis när det gör sig bäst att lämna av ett par ord, det blåser storm hos mig så jag behövde det. Förresten... absolut ingen är gladare än jag, att våra vägar korsades, dessutom tack vare fantastiska bloggar.. Tror minsann ibland att det är precis dina ord och visioner jag till viss del har gått och stampat efter att hitta, men utan resultat. But now I've found it! Ta hand om dig finaste, vi ses snart :) <3

2010-04-15 @ 21:19:45
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Monica

Du vet verkligen hur man fostrar en man! ;P

2010-04-15 @ 22:23:39
URL: http://manippen.blogg.se/
Postat av: Anonym

<3

2010-04-16 @ 09:36:09
Postat av: emelie

Jag har länge vetat att du har haft en bättre hälft, men eftersom han sällan/aldrig blivit omtalad så har jag varit rädd för att ni gått skilda vägar..



Men nu! Nu börjar han få plats i bloggen även han och jag blir så glad för det. :) Även om det bara handlar om några enstaka ord i något inlägg här och där.

2010-04-16 @ 12:12:50
URL: http://makeitalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0