Ett öppet hjärta

"Storstan har en förmåga att göra människor till flockdjur som tycker om att flyta längs strömmen. Jag förstår att du tycker om det, men du är en av dem som skulle vakna och känna dig ensam efter ett tag..."
Realisten har talat varma ord. Jag har seglat över solgula slättlandskap idag. Pratat om livet med den som alltid tar mitt parti - även i blåsväder. Därefter en stund i solen med juridikböckerna. Och kaffe hos mamma.

Det finns inte lika mycket att reflektera över idag. Livet har sin gång. Inte stilla. Men sin gång, helt enkelt. Jag har funderat på att prioritera bort punkter i almanackan istället för att önska mig fler timmar på dygnet. Men än så länge är det bara en fundering. Ikväll ska jag dricka te i tvsoffan och njuta av att vara hemma.

Kommentarer
Postat av: ingegerd

Håller med - i en storstad skulle man verkligen känna sig ensam, alltså om man skulle bo där. Tacka vet jag en mindre stad. Hej och ha en fin kväll!

2010-04-14 @ 21:23:47
URL: http://ingegerdsus.blogg.se/
Postat av: sunshine

även om jag delvis håller med dig tror jag inte alla gillar att flyta längs strömmen... eller, det hoppas jag i varje fall inte :)

2010-04-14 @ 22:33:58
URL: http://sunis.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Jag trivs inte i storstan, jag tycker om att känna lugnet, men så bor jag ju i Norrland också ;)

2010-04-15 @ 13:01:49
URL: http://jeni.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0