Jag fattar om det verkar lite märkligt

En kaffe i solen med finaste Smedis fick mig att helt förtränga känslan jag hade när jag åkte ifrån ett Göteborg med varma vindar tidigare under eftermiddagen. Vårsolen och storstadsruset förtrollade mig sådär lömskt. Det händer ibland och slutar alltid med en vacklande känsla. Jag är inte särskilt big-town-girlig av mig. Men ibland tycker jag om att gå bakom ett par solglasögon, vara en i mängden och inspireras av vackra men okända människor.

Det är tur att mina kullerstensgator, lugna promenadstigar och fantastiska vänner snabbt samlar ihop mig. Det finns både lugn och inspiration i att vara igenkänd. Om det är fint väder imorgon ska jag mysa i solen och bara ladda inför kvällen som ska spenderas med de finaste änglarna. Men ikväll är det fredagsmys som gäller. Vi mår bra nu.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är av samma skrot och korn. Trivs i storstan ibland men drar mig ändå hemåt till lugnet där alla känner igen mig och grannen vägg i vägg hejjar glatt när vi möts.

2010-04-09 @ 19:40:41
URL: http://somlinda.blogg.se/
Postat av: sara

åh, tack för torsdagskramen! den behövdes. :)



ses imorgon! :D



kramis

2010-04-09 @ 21:22:09
URL: http://smuls.blogg.se/
Postat av: ingegerd

Göteborg är en härlig stad och göteborgarna trevliga tycker jag, men det är härligt att komma hem efter en resa i storstan vare sig det är Gbg eller Sthlm. Ha en fin lördag.

2010-04-10 @ 10:23:00
URL: http://ingegerdsus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0