Vad ska jag skriva för att du ska bli berörd?

Jag skriver långa rader. För att snabbt radera bort dom igen. Jag sätter ord på allt jag känner. För att snabbt sopa bort dom igen. Förstår någon mitt språk?

Jag var ute och jagade solen som gömde sig bakom hustaken. Iskall luft. Frost över parkerna. Jag var apatisk igårkväll. Idag tror jag att jag lever igen.

Jag kickade igång dagen med förmiddagskaffe hos mamma. Bland barndomsbekanta tomtar och trygga radhuslängder. Jag borde dricka kaffe där. Varje ledig förmiddag.

Jag lyssnar på Melissa Horn varje ledig stund. I pausen från böckerna. I lurarna under promenaden. I bilen mellan ärenden. Allt för att inte tappa greppet. Från modell till verklighet.


Kommentarer
Postat av: Ronja

Ibland undrar jag hur du gör för att dina ord ska kännas så rätt, det behövs helt enkelt inte mer.

Mitt i allt kaos så tänker jag på dig och hoppas att julen ger lite tid, kram!

2009-12-03 @ 19:40:23
URL: http://ronjalindhe.blogg.se/
Postat av: Linda

Allo... Kan du maila över lite Lea foton, nya o gamla redigerade el ej, vi beställer innan helgens slut. ses imorgon.

2009-12-03 @ 22:00:33
URL: http://lindawennerdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0